Asumisen mediatiedot

Asuntomarkkinoilla on nyt kysyntää

Etuovi.com tiedote – Marraskuu 2019

Asunnonetsijät ovat nyt liikkeellä

Asuntomarkkinat suosivat asunnon myyjiä – kysyntää riittää ja yhteydenotot sekä Etuovi.comin kävijämäärät ovat viime vuoteen verrattuna nousussa. Etuovi.comin eri kävijöiden määrä oli syyskuussa 1 711 000 ja yhteydenotot yrityksille ovat nousseet +8% viime vuoden lokakuuhun verrattuna. Mobiilisti lähetettyjen liidien nousu oli +119% lokakuussa viime vuoden lokakuuhun verrattuna ja kertoo siitä kuinka palvelumme käyttö on vahvasti mobiilipainotteista. Joulun lähestyessä asuntomarkkinoiden on yleensä tapana hiljentyä, mutta tänä vuonna hiljentymistä ei vielä ole tapahtunut. Nyt jos koskaan olisi hyvä panostaa uusien toimeksiantojen hankintaan sillä kysyntää on enemmän kuin myytävänä olevia asuntoja

Käy lukemassa Data-analyytikkomme Niina Matikaisen artikkeli asuntomarkkinoiden kehityksestä tänä syksynä. Löydät jutusta mm. Helsingin, Vantaan, Espoon, Tampereen, Turun ja Oulun haetuimmat asuntotyypit ja suosituimmat asuinalueet.

ERI KÄVIJÖITÄ ETUOVI.COMISSA

YHTEYDENOTOT YRITYKSILLE

Lähde: eri kävijät Etuovi.com, FIAM ComScore MMX MP syyskuu 2019; yhteydenotot Etuovi.com lokakuu 2019 vs. lokakuu 2018.

Aseta selkeät tavoitteet ja menesty mainonnassasi

Digimainonnalla – kuten millä tahansa muullakin mainonnan muodolla – voidaan tavoitella sekä välitöntä vaikutusta että pidemmän aikajakson brändimielikuvan vahvistusta.

Välitön vaikutus syntyy esimerkiksi verkkokauppaostona tai tarjouspyyntönä yrityksen palveluista. Pitkällä aikavälillä pystytään vaikuttamaan ja vahvistamaan yrityksen positiivista brändimielikuvaa.

Jotta yritys voi varmistaa kilpailukykynsä pitkässä juoksussa, on tärkeää hyödyntää sekä välitöntä vaikutusta aikaansaavaa, eli taktista mainotaa että pitkän aikavälin brändimielikuvaa vahvistavaa brändimainontaa.

Ostoputkilo

Taktisen ja brändimainonnan tavoitteet eroavat toisistaan, mutta parhaimmillaan myös tukevat toisiaan – vahva brändi helpottaa yrityksen taktista mainontaa, sillä tunnetulta yritykseltä on turvallisempi ostaa.

Olemme luoneet kattavan Digimainonnan ABC -oppaan, jossa kerromme kaiken mitä digimainonnasta – ja esimerkiksi tavoitteiden asettamisesta (Digimainonnan ABC s.5)  tulee tietää. Pääset lukemaan ja lataamaan oppaan itsellesi täysin veloituksetta.

Sähköinen asuntokauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta

Etuovi.com tiedote marraskuu 2019

Kerroimme edellisessä tiedotteessamme kuinka Bo LKV Tampereen ensimmäinen sähköinen asuntokauppa sujui. Jäikö juttu välistä? Ei hätää, pääset lukemaan sen täältä.

Halusimme myös selvittää miten kyseisen asuntokaupan myyjä ja ostaja kokivat sähköisen asuntokaupan prosessin ja millaisia ajatuksia sähköinen asuntokauppa synnytti.

Vinkkaa jutusta myös kollegallesi:

Tutustu myös muihin tiedotteisiin